nathaliepetersson.blogg.se

hej

Unidad de hospitalizacion a domicilio!

 En vecka inom hemsjukvården!
 
Måndag: Träffar jag upp min handledare på den onkologiska avdelningen som visar mig till hemsjukvårdensenhet. Väl vid hemsjukvårdens enhet blir jag välbemött utav två läkare och två sjuksköterskor. Den här dagen har vi främst åkt runt och lagt om sår samt administrerat antibiotika, intravenöst. På denna avdelning upplever jag att personalen är mindre stressad och tar mer tid till bemötande av patienter, vilket är trevligt och se. 
Tisdag - Fredag: Fortsatt praktik inom hemsjukvården. Det är intressant och jag har under dessa dagar lärt mig mycket inom olika typer av såromläggningar.
Fredagkväll: Träffade jag en kompis som jag lärt känna via ERASMUS och gick ut för att äta tapas. Sedan gick vi till en intercambiobar för att träna lite mer på vår spanska. 
Lördag: Idag har jag suttit för att försöka få iordning på mitt arbete i hemsjukvård. Sedan på kvällen gick jag ut och åt mat ihop med två tjejer, riktigt trevligt!
Söndag: En riktigt fin dag för att gå runt lite i Valladolid!
 
 Fredagskväll!
Trevlig lördagskväll! :).
En solig söndagseftermiddag i Valladolid!
  En solig söndagseftermiddag i Valladolid!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: